Se začátkem aktuální sezony se součástí basketbalového prostředí stal projekt Bez faulů. Ten primárně cílí na hráče a rodiče v kategorii U12 a jeho hlavním cílem je kultivovat basketbalové prostředí mimo palubovku. Teď však svůj zásah několikanásobně rozšíří. Seznamte se s Bez faulů, novým charitativním projektem českého basketbalu.
Kampaň Bez faulů, kterou Česká basketbalová federace uvedla v život v září tohoto roku, si rychle získala celou řadu příznivců. Myšlenka, kdy hráči a hráčky před zápasem vyzývají své vlastní rodiče a fanoušky, aby je podporovali férově po celou dobu utkání, svým odkazem daleko přesáhla hlediště basketbalových hal.
Mladý projekt teď dostane ještě větší prostor pro svůj další růst. Od konce kalendářního roku se stává oficiální charitou českého basketbalu, do které se kromě České basketbalové federace zapojují všechny kluby Kooperativa NBL, Česká televize, Konto Bariéry a hlavně basketbaloví fanoušci.
„Myslím, že jdeme správným směrem. Nejen rodiče a fanoušci v kategorii U12 přemýšlí o odkazu celé kampaně. Dokázali jsme zasáhnout celé basketbalové prostředí a věřím, že se nám touto myšlenkou podaří přesáhnout náš sport. Spojení s charitou se přímo nabízí,“ řekl generální sekretář České basketbalové federace Michal Konečný.
Charita Bez faulů naváže na projekt Každý koš pomáhá, který už nadále nebude součástí Kooperativa NBL a České basketbalové federace. „Cítím, že kampaň Bez faulů by mohla svou podstatou spojit celé basketbalové hnutí. Na rozdíl od řady jiných projektů vychází od nejnižších složek a až nyní se spojuje s elitním basketbalem na úrovni Kooperativa NBL,“ vysvětluje předseda Asociace ligových klubů Tomáš Kotrč, proč věří v úspěch nové kampaně.
Té navíc pomůže i spolupráce s nejsilnějším českým nadačním fondem Konto Bariéry. Na jejím základě byli vybráni příjemci pomoci pro premiérový ročník charity Bez faulů. Jsou jimi osmiletý Kryštof, který po narození prošel amputací nohy a matka ho umístila do kojeneckého ústavu. Kryštofovi se přispívá na sportovní protézu. Čtrnáctiletému Jakubovi, který bojuje s onkologickým onemocněním míchy, se přispívá na dětský ortopedický vozík.
S novou kampaní přichází i nový způsob pomoci. Každý z týmů si na začátku kalendářního roku zvolí jeden svůj domácí zápas, kdy se do charity zapojí. V jeho rámci bude z. Zapojit se mohou i fanoušci tradičně zasláním DMS ve tvaru DMS BEZFAULU 30, 60 nebo 90 podle toho, jakou částkou chtějí přispět. DMS se zasílá na číslo 87777.
Letos ale mají fanoušci ještě jednu novou možnost, jak Kryštofovi s Petrem pomoct. Díky centrálnímu ticketingu je finanční příspěvek možné posílat přímo při on-line nákupu vstupenky na vybraný zápas klubem, jako tomu bylo při zakoupení vstupenky na Kooperativa NBL All Star Game. Právě basketbalová show na sklonku roku bude díky generálnímu partnerovi, pojišťovně Kooperativa, štědrým dárcem. Kooperativa totiž v rámci statistiky atraktivnosti Kooperativa Faktor přispěje za každou smeč 500 Kč a za každý alley-oop dokonce 1 000 Kč. Stejný příspěvek bude připisovat i v rámci zápasů vybraných kluby.